torsdag 24 juni 2010

Rapport från Sia i Lindesberg.

hej hej!!
Måste ju säga att lilla Sia är en uuuunderbar hund!! vi mår så bra både martin och jag, hon är våran nummer ett! :)

Jag har haft semester nu i en vecka å vi spenderar hela dagarna ihop, mest är vi hos min mamma och pappa i deras stuga vid vattnet... där kan man försöka busa med de gamla hundarna, försöker bita lite på dom, men dom vill inte å morrar till så då visar hon sin lilla mage å försöker igen... haha hon är envis!! vi har börjat på en valpkurs å där får man busa en hel del så de e hilma kul!!

jag har henne lös nästan jämt, hon har inte tordas dragit iväg någe än (peppar peppar) men de e klar att vi går promenader med koppel också å de går ju jätte bra!!

det där med att hon är en envis och modig liten hund, jag måste berätta!

Vi hade släkten på besök ute i stugan, mammas bror har en stro svart jaktlabrador som är hur snäll som helst! hansläptes lös och va nere å badade i sjön och sprang runt... brydde sig inte om de andra hundarna så mycke... Sia tyckte att han va lite läskig men ändå spännande! hon satt på säkert avstånd och morrade lite,va lite kaxig, trodde hon! eftre ett tag kommer han fram å ska nosa på den lilla tuffingen men kommer inte ens fram förens hon skriker av rädsla å springer iväg å gömmer sig!

labradoren blir bunden senare på kvällen när vi äter å när ingen såg så gick hon å satte dig bredvid honom :) tuff liten tjej vi har!!

boken kommer bli spännande, kommer den finnas på bibliotek eller för handel?

jag hör av mig om jag har lite frågor om lilltjejen :)

mvh

Ida johansson
Sia och hennes Aussikompisar. Dessa bor hos Idas mamma.